Kunstmatige intelligentie (AI) in het onderwijs - De _on_mogelijkheden van kunstmatige intelligentie in het ond....pdf

Omschrijving

Wat betekent de snelle ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (AI) voor het onderwijs? Wat gebeurt er feitelijk? Wat mag er wel en wat mag er niet volgens de huidige wetgeving? En wat zijn de grootste kansen en risico’s?

Verantwoordelijke Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Thema
  • Onderwijs en wetenschap
  • Informatievoorziening en ICT
  • Ondernemen
Documentsoort Rapport
Geldig van 12-04-2019
Document creatiedatum 28-02-2019
Onderwerp
  • Toekomst van het onderwijs
  • Digitale overheid
  • Ondernemen en innovatie

Om het onderwerp bespreekbaar te maken is gelijktijdig aan Aafke Romeijn, Maarten Doorman en Catelijne Muller gevraagd om een essay te schrijven. Gebundeld kregen deze 3 essays de titel ‘De vraag is wat wij willen, niet wat wij hadden gewild’.

Publicaties