Zoekresultaten  1-50 van de 281 resultaten

Door u gekozen filters

Documentsoort: Rapportverwijder
Organisatie: Ministerie van Algemene Zakenverwijder
  • Campagne-effectonderzoek Life Events Ondernemers

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om ondernemers bewust te maken dat als er iets in het leven van de ondernemer verandert, ze checken of dit gevolgen heeft voor hun belastingen.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Interim-auditrapport 2022 ministerie van Algemene Zaken (III)

    Tussentijds verslag van de Auditdienst Rijk (ADR) over de belangrijkste uitkomsten van onze onderzoeken tot nu toe voor de organisaties die onderdeel zijn van begroting (III). Het Romeinse cijfer geeft de plaats aan die de begroting van het ministerie van Algemene Zaken (AZ) heeft op de Rijksbegroting.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Samen verder', december 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Samen verder'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de coronamaatregelen sinds maart 2021. Deze rapportage beschrijft de resultaten van de metingen in week 45 en 46 van 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Nieuw bos in Natuurnetwerk Nederland – fase 2

    Ruimtelijke verkenning naar potentiële meerwaarde van bosontwikkeling voor biodiversiteit binnen NNN (Natuurnetwerk Nederland). 

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Toegankelijkheidsonderzoek content Rijksoverheid.nl, Government.nl en Persberichten.rijksoverheid.nl oktober 2022 - Toegankelijkheidsonderzoek content Rijksoverheid.nl oktober 2022

    Deze rapporten geven aan in welke mate de content op de websites Rijksoverheid.nl, Government.nl en Persberichten.rijksoverheid.nl in oktober 2022 voldoet aan de toegankelijkheidseisen van WCAG 2.1 niveau A en AA.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Toegankelijkheidsonderzoek content Rijksoverheid.nl, Government.nl en Persberichten.rijksoverheid.nl oktober 2022

    Deze rapporten geven aan in welke mate de content op de websites Rijksoverheid.nl, Government.nl en Persberichten.rijksoverheid.nl in oktober 2022 voldoet aan de toegankelijkheidseisen van WCAG 2.1 niveau A en AA.

  • Toegankelijkheidsonderzoek content Rijksoverheid.nl, Government.nl en Persberichten.rijksoverheid.nl oktober 2022 - Toegankelijkheidsonderzoek content Persberichten.rijksoverheid.nl oktober 2022

    Deze rapporten geven aan in welke mate de content op de websites Rijksoverheid.nl, Government.nl en Persberichten.rijksoverheid.nl in oktober 2022 voldoet aan de toegankelijkheidseisen van WCAG 2.1 niveau A en AA.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Toegankelijkheidsonderzoek content Rijksoverheid.nl, Government.nl en Persberichten.rijksoverheid.nl oktober 2022 - Toegankelijkheidsonderzoek content Government.nl oktober 2022

    Deze rapporten geven aan in welke mate de content op de websites Rijksoverheid.nl, Government.nl en Persberichten.rijksoverheid.nl in oktober 2022 voldoet aan de toegankelijkheidseisen van WCAG 2.1 niveau A en AA.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoek risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) oktober 2022

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne in het najaar van 2022. Deze campagne moet kleine ondernemers ervan bewustmaken dat een risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) bestaat en dat het verplicht is. Een RI&E zorgt er voor dat werknemers gezond en veilig kunnen werken. Hiermee kan de organisatie gestructureerd de risico’s aanpakken om zo de kans op arbeidsgerelateerde gezondheidsklachten en ongevallen tot een minimum te beperken.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', september 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2021. Deze rapportage beschrijft de resultaten van de metingen in week 36 en 37 van 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rijksbreed AVG 2022: Deelrapport van bevindingen AZ (met managementreactie)

    Deelrapport van de Auditdienst Rijk (ADR) over de bevindingen bij het ministerie van Algemene Zaken (AZ) in relatie tot het rijksbrede onderzoek naar de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG-onderzoek 2022) door de ADR.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • De archivering van chatberichten bij het ministerie van Algemene Zaken

    De Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed heeft onderzocht hoe het ministerie van Algemene Zaken chatberichten archiveert. Daarbij komt ook aan bod wat de Archiefwet zegt over chatberichten.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 7 juli 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De rapportage beschrijft de resultaten van de metingen van 1 tot en met 3 juli (basisregels) en 27 tot en met 29 juni (deelcampagne testen) 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Eindconclusie onderzoek in het kader van de uitvoering van de motie-Marijnissen

    Deze notitie beschrijft de resultaten van een onderzoek binnen het ministerie van Algemene Zaken naar het gebruik van gegevens van burgers over nationaliteit, etniciteit en geboorteplaats en het gebruik van risicomodellen. De motie-Marijnissen vroeg om zo'n onderzoek.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoek HPV-vaccinatie

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne HPV-vaccinatie. Doelstelling is om HPV-infecties bij kinderen/jongeren te voorkomen en daarmee HPV-gerelateerde kanker tegengaan

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoek Aangifte inkomstenbelasting 2021

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne in maart en april 2022 om belastingplichtige particulieren en ondernemers volledig, juist en op tijd belastingaangifte te laten doen. Daarnaast richt de campagne zich dit jaar ook op jongeren met een vakantie- en/of bijbaan.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapporten over de campagne-effecten 'Alleen Samen' / 'Samen verder'

    De Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken doet onderzoek naar het effect van de overheidscampagne 'Alleen samen krijgen we corona onder controle'. Sinds oktober 2022 is dit de campagne 'Samen verder'. Bij ieder rapport vindt u ook een samenvatting. Daarin staan de belangrijkste conclusies. En extra inzichten uit onderzoeken van andere organisaties.

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 20 mei 2022 - Managementsamenvatting

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de adviezen en maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 12 t/m 15 mei ('Basisadviezen') en 9  t/m 11 mei  (deelcampagne 'Testen') 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 20 mei 2022 - Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen'

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de adviezen en maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 12 t/m 15 mei ('Basisadviezen') en 9  t/m 11 mei  (deelcampagne 'Testen') 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 20 mei 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de adviezen en maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 12 t/m 15 mei ('Basisadviezen') en 9  t/m 11 mei  (deelcampagne 'Testen') 2022.

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 8 april 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 31 maart tot en met 3 april (basisregels) en 28 tot en met 30 maart (deelcampagne testen) 2022.

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 8 april 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 31 maart tot en met 3 april (basisregels) en 28 tot en met 30 maart (deelcampagne testen) 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoek Maatregelen in huis: isolatie

    In het rapport staan de resultaten van de tweede campagne van ‘Maatregelen in huis –Isolatie’. Doel van de campagne is dat woningeigenaren weten dat verbetering van isolatie nodig is voor de toekomst en bevorderlijk voor comfort en de energierekening, ze de urgentie voelen hiermee aan de slag te gaan en uiteindelijk ook tot actie overgaan.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Jaarevaluatie campagnes Rijksoverheid 2021

    De Jaarevaluatie is een verantwoording aan de Tweede Kamer over de publiekscampagnes met een mediabudget van meer dan € 150.000 (inclusief btw) die de Rijksoverheid heeft gevoerd. Deze notitie geeft een overzicht van de mediabestedingen van deze campagnes in 2021.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Infographic Jaarevaluatie campagnes Rijksoverheid 2021

    Samenvatting van de cijfers uit de Jaarevaluatie campagnes Rijksoverheid 2021.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 8 april 2022 - Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen samen'

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 31 maart tot en met 3 april (basisregels) en 28 tot en met 30 maart (deelcampagne testen) 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 8 april 2022 - Managementsamenvatting

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 31 maart tot en met 3 april (basisregels) en 28 tot en met 30 maart (deelcampagne testen) 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 24 februari 2022 - Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen'

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 17 t/m 20 februari (basisregels) en 14 t/m 16 februari (deelcampagne testen) 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 24 februari 2022 - Managementsamenvatting

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 17 t/m 20 februari (basisregels) en 14 t/m 16 februari (deelcampagne testen) 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoek Van A naar Beter Hindercampagne

    Rapportage van het effectonderzoek naar de Hindercampagne. De hindercommunicatie-campagne heeft als doel automobilisten te informeren over grote (geplande) wegwerkzaamheden aan de snelweg. 

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoek Meldingsbereidheid Seksueel Geweld

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne in 2021 om de meldingsbereidheid door slachtoffers van seksueel geweld te verhogen.   

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoek Mantelzorg

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om mantelzorgers er bewust van te maken van dat de zorg die ze verlenen aan een naaste mantelzorg is, en hen aanzetten om ondersteuning te vragen als het voor hen te zwaar wordt.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Nulmeting informatiehuishouding Algemene Zaken

    Bijlage bij het Programma informatiehuishouding Algemene Zaken volgens Rijksbreed beleid Open op Orde. Dit document beschrijft de stand van zaken aan het begin van het programma.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Auditrapport 2021 Ministerie van Algemene Zaken (III)

    Rapport van de Auditdienst Rijk (ADR) over het jaarverslag 2021 van het ministerie van Algemene Zaken (AZ). Het Romeinse cijfer geeft de plaats aan die de begroting van AZ heeft op de Rijksbegroting.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Auditrapport 2021 De Koning (I)

    Rapport van de Auditdienst Rijk (ADR) over het jaarverslag 2021 van de Koning (I). De begroting van de Koning valt onder het ministerie van Algemene Zaken. Het Romeinse cijfer geeft de plaats aan die de begroting van de Koning heeft op de Rijksbegroting.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Departementale fiches informatiehuishouding Algemene Zaken

    Bijlage bij het Programma informatiehuishouding Algemene Zaken volgens Rijksbreed beleid Open op Orde. Dit document beschrijft verschillende deelprojecten.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 12 januari 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 6 t/m 9 januari (basisregels) en 3 t/m 5 januari (deelcampagne testen).

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 12 januari 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 6 t/m 9 januari (basisregels) en 3 t/m 5 januari (deelcampagne testen).

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Analyse coalitieakkoord 2022-2025

    Het Centraal Planbureau geeft een eerste inschatting van de economische en budgettaire effecten van het coalitieakkoord.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 24 februari 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 17 t/m 20 februari (basisregels) en 14 t/m 16 februari (deelcampagne testen) 2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage Campagne-effectmonitor 'Alleen Samen', 24 februari 2022

    Rapport over de effecten van de publiekscampagne 'Alleen Samen'. Het rapport bevat de trends in gedrag en houding tegenover de maatregelen sinds maart 2020. De samenvatting beschrijft de resultaten van de metingen van 17 t/m 20 februari (basisregels) en 14 t/m 16 februari (deelcampagne testen) 2022.

  • Campagne-effectonderzoek Voorlopige Aanslag 2022

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om eraan bijdragen dat particulieren en ondernemers weten dat de Voorlopige Aanslag een schatting is op basis van hun situatie, controleren of deze gegevens kloppen, en belangrijke wijzigingen in hun situatie aan de Belastingdienst doorgeven.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoek Eerst checken dan bestellen

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om consumenten te waarschuwen voor de risico’s van online winkelen en vooraf  goed de aanbieder te checken voordat er besteld wordt.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Autonomie omtrent coronamaatregelen (februari 2022)

    Rapportage van kwalitatief onderzoek onder burgers en mensen met een maatschappelijke rol. Er is onderzocht welke mate van autonomie deze doelgroepen nodig denken te hebben om in de toekomst te kunnen leven met het coronavirus en welke rol men ziet voor de overheid.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Publiekscommunicatie over COVID-19 in de toekomst (januari 2022)

    Rapportage van kwalitatief onderzoek onder burgers en mensen met een maatschappelijke rol. Er is onderzocht hoe zij in de toekomst geïnformeerd willen worden over Covid, bezien vanuit verschillende scenario’s.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage campagne-effectonderzoek 'Fit op jouw manier’ 

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne 'Fit op jouw manier’. Doel van de campagne is om mensen bewust te maken van het effect van een gezondere leefstijl op je immuunsysteem (gezondheid) en dat het voor iedereen haalbaar is.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoeken MONO - Campagne-effectonderzoek MONO voorjaar 2021

    Onderzoek naar de effecten van de campagne MONO. Doel van de campagne: het terugdringen van het aantal gewonden en dodelijke slachtoffers door afleiding in het verkeer.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapportage peiling coronatoegangsbewijs (week 50 2021)

    14 en 15 december 2021 is onderzoek uitgevoerd om in kaart te brengen hoe het coronatoegangsbewijs wordt gecontroleerd en hoe men aankijkt tegen het coronatoegangsbewijs.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Campagne-effectonderzoek Horizontale privacy

    Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om het aantal horizontale privacyschendingen te verlagen. Het schenden van horizontale privacy is het ongevraagd online delen van (gevoelige) foto’s of video's van anderen.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Onderzoek naar het gebruik van vervroegd stemmen

    Onderzoek om inzicht te krijgen in de opvattingen van kiezers over vervroegd stemmen.

    Bekijk document gepubliceerd op