Zoekresultaten 1-6 van de 6 resultaten
-
Val ik onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg?
Wilt u weten of u aan de vereisten moet voldoen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)? Bekijk dan de zelftest en raadpleeg de uitzonderingenlijst in deze brochure.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 23-12-2016 | PDF)
-
Model medezeggenschapsregelingen
Brochure die een model biedt voor medezeggenschapsregelingen. Deze regelingen zijn nodig voor de oprichting van cliëntenraden in zorgorganisaties. Inspraak en medezeggenschap van cliënten en/of hun vertegenwoordigers in zorgorganisaties is geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz 2018).
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 28-09-2020 | PDF)
-
Handreiking Wmcz 2018
Handreiking over de instelling van cliëntenraden in zorgorganisaties. De handreiking is bedoeld voor zorgorganisaties, cliënten en hun naasten. Inspraak en medezeggenschap van cliënten en/of hun vertegenwoordigers in zorgorganisaties is geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz 2018).
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 28-09-2020 | PDF)
-
Factsheet 'Toestemmingen voor het uitwisselen van medische gegevens tussen zorgverleners'
Deze brochure beschrijft de regels voor toestemming van de patiënt voor het uitwisselen van patiëntgegevens tussen zorgverleners.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-06-2021 | PDF)
-
Handreiking Wkkgz voor zzp'ers
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) stelt eisen aan zorgaanbieders. Onderstaande handreiking informeert zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) in de zorg over de wettelijke verplichtingen die voor hen gelden vanuit de Wkkgz.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 15-08-2017 | PDF)
-
Patient included
Brochure met verhalen van onder andere patiënten, zorgverleners, mantelzorgers, ervaringsdeskundigen en beleidsmedewerkers over de manieren waarop in de zorgpraktijk en bij het maken van beleid voor de zorg vanuit de patiënt wordt gedacht. Dit is een manier van zorgverlenen en ontvangen waarbij de patiënt centraal staat (patiënt-inclusief).
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 30-01-2019 | PDF)
- 1