Zoekresultaten  1-50 van de 354 resultaten

Door u gekozen filters

Documentsoort: Rapportverwijder
Thema: Onderzoek en wetenschapverwijder
Thema: Voortgezet onderwijsverwijder
  • Advies Onderwijsraad Grenzen aan kleine scholen

    In dit advies geeft de Onderwijsraad antwoord op de vraag hoe bij dalende leerlingenaantallen een goed onderwijsaanbod kan worden gewaarborgd.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Aanpassing governance en organisatie NWO: nadere uitwerking van de contouren

    Deze rapportage beschrijft het nieuwe model voor de governance en organisatie van NWO dat waarborgt dat NWO in de toekomst haar (bredere) taken optimaal kan uitvoeren, een groot draagvlak in de wetenschap en bij andere stakeholders geniet, werkt op basis van gezamenlijke visie en samenwerking over disciplines heen, een grote flexibiliteit heeft om in te spelen op ontwikkelingen in wetenschap, beleid en maatschappij, beschikt over een efficiënte bureauorganisatie met voldoende aanpassingsvermogen en transparant is naar partners en stakeholders.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Advies avicenna

    Hoogleraar Vermeulen van TIAS/Tilburg University geeft advies over de situatie bij het Avicenna College in Rotterdam waar een groot deel van de leraren geen les meer kan of wil geven.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Werkdruk in het onderwijs

    Rapport met een kwantitatief van de (ontwikkelingen in) werkdruk en werkdruk gerelateerde factoren.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Bijlage 1 bij brief van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

    Bijlage 1 bij brief van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, d.d. 21 oktober 2010, inzake overzicht aanhangige dossiers en kabinetsstukken t.b.v. planningsoverleg op 4 november 2010.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Regeldruk in het primair onderwijs

    Het doel van dit onderzoek is het verkrijgen van inzicht in de registratieverplichtingen van schoolleiders, leerkrachten en ondersteunend personeel in het primair onderwijs (po).

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Grotius College

    Kwaliteitsonderzoek van de Inspectie van het Onderwijs (Onderwijsinspectie) op de afdelingen vmbo-g/t, havo en vwo van het Grotius College in Heerlen.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Sectorplan COVID-19 funderend onderwijs

    De sectorplannen gaan over de langetermijn strategie voor corona in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs (funderend onderwijs).

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Strategisch personeelsbeleid in het VO - Eindrapport

    Een kwantitatieve nulmeting naar de stand van strategisch personeelsbeleid in het voortgezet onderwijs. Tijdens een expertmeeting in april 2019 onder begeleiding van Regioplan is extra duiding gegeven aan de uitkomsten van dit monitoronderzoek.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Een succesvolle stap

    Eindrapportage Commissie Breimer over implementatie sectorplan natuur- en scheikunde.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Onderwijsagenda Sport, Bewegen en een Gezonde Leefstijl in en rondom de school

    De Onderwijsagenda SBGL is opgesteld door de PO-Raad, VO-raad en MBO Raad en is bedoeld voor het primair onderwijs (po),voortgezet onderwijs (vo), (voortgezet) speciaal onderwijs (vso) en middelbaar beroepsonderwijs (mbo).

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapport Onderwijsagenda Sport, Bewegen en een Gezonde Leefstijl in en rondom de school

    De Onderwijsagenda SBGL is bedoeld voor het primair onderwijs (po),voortgezet onderwijs (vo), (voortgezet) speciaal onderwijs (vso) en middelbaar beroepsonderwijs (mbo). De sectorraden onderschrijven middels de Onderwijsagenda het belang van sport, bewegen en gezonde leefstijl in (en rondom) het onderwijs.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Brainport nationale actieagenda

    Om de mainport-status van de regio Eindhoven verder uit te werken hebben Rijk en regio gezamenlijk deze langjarige Brainport Nationale Actieagenda opgesteld.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Uitwerking Motie Dassen/Van Weyenberg: Structurele scenario’s voor het aanbieden van schoolmaaltijden

    Het document bevat een uitwerking van verschillende mogelijke scenario’s voor een structurele vorm van schoolmaaltijden. Aanleiding was de motie van de Tweede Kamerleden Dassen (VOLT) en Van Weyenberg (D66). Deze verzocht verzocht de regering om verschillende opties uit te werken voor het structureel en laagdrempelig maken van gezonde en gevarieerde gratis schoolmaaltijden voor kinderen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Derde evaluatie Wet medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen

    Evaluatierapport van ZonMW over de Wet medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen (WMO).

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rathenau Instituut Jaarverslag 2022

    Het jaarverslag bevat een weergave van de activiteiten in 2022 van het Rathenau Instituut die voortkomen uit het Werkprogramma 2021 -2022.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Onderzoekskader 2021 voor het toezicht op het voortgezet onderwijs

    Onderzoekskader van de Inspectie van het Onderwijs. Het onderzoekskader beschrijft de inrichting van het toezicht op het voortgezet onderwijs (vo).

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Vrijheid van wetenschapsbeoefening in Nederland

    Advies van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen over de kans op zelfcensuur en beperking van diversiteit aan perspectieven binnen het wetenschappelijk onderzoek in Nederland.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • NWA Portfolio voor onderzoek 2023 en verder

    De Nationale Wetenschapsagenda (NWA) van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) bevat het portfolio voor onderzoek vanaf 2023.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Kwaliteit van de schoolexaminering

    Rapport van de Inspectie van het Onderwijs. Het rapport beoordeelt de afsluiting van het voorgezet onderwijs (vo) via het schoolexamen.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Maatwerk in onderzoeksinfrastructuur

    Rapport van de Adviesraad voor Wetenschaps -en Technologiebeleid aangeboden aan de Eerste en Tweede Kamer

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Advies Waarde creëren uit maatschappelijke uitdagingen

    Het kabinet heeft de AWT om advies gevraagd over hoe in Nederland optimaal kan worden bijgedragen aan de aanpak van maatschappelijke uitdagingen via het topsectorenbeleid, het profileringsbeleid, en het Europese kaderprogramma Horizon 2020, dan wel een combinatie van deze beleidsprogramma’s.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Twintig jaar TIMMS

    Ontwikkelingen in leerlingprestaties in de exacte vakken in het basisonderwijs in 1995-2015.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Beschrijving en evaluatie Ruimteonderzoek in Nederland

    Het rapport geeft een kwalitatief en kwantitatief beeld van de activiteiten van onderzoeksgroepen in het ruimteonderzoek in Nederland.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Integrale aanpak voor digitalisering in wetenschap

    Advies van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) over de inzet van digitalisering in de wetenschap.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Advies hoger onderwijs voor de toekomst

    Advies van de Onderwijsraad over de Strategische Agenda Hoger Onderwijs, Onderzoek en Wetenschap, in opdracht van staatssecretaris Zijlstra (OCW).

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Evaluatieonderzoek organisaties voor toegepast onderzoek (TO2): deelevaluatie Wageningen Research

    Evaluatie van kwaliteit en impact van het onderzoek van Wageningen Research.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Sociale veiligheid in de Nederlandse wetenschap

    Het doel van de gids 'Sociale veiligheid in de Nederlandse wetenschap' is een proces in gang te zetten waarmee de sociale veiligheid in de Nederlandse wetenschap kan worden vergroot.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Nationale Roadmap Grootschalige Wetenschappelijke Infrastructuur 2021

    De Nationale Roadmap voor Grootschalige Wetenschappelijke Infrastructuur (GWI) is een instrument voor overheidsinvesteringen in onderzoeksinfrastructuur.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Onderzoek teambevoegdheid 10-14-onderwijs Tweede tussenmeting 2021-2022

    Het rapport bevat de 2e tussenmeting van het experiment het experiment 'teambevoegdheid voor 10-14-onderwijs'. Dit loopt vanaf schooljaar 2020-2021.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Onderzoekskader 2022-2023 (voortgezet) speciaal onderwijs versie per 1 augustus 2022

    Het Onderzoekskader 2021 van de Inspectie van het Onderwijs beschrijft de inrichting van het toezicht op het speciaal onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs (vso). Het omvat het kader op grond waarvan de inspectie onderwijsinstellingen beoordeelt en waardeert en de werkwijze.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Onderzoekskader 2022-2023 voortgezet onderwijs versie per 1 augustus 2022

    Het Onderzoekskader 2021 van de Inspectie van het Onderwijs beschrijft de inrichting van het toezicht op de voorschoolse educatie en het basisonderwijs. Het omvat het kader op grond waarvan de inspectie onderwijsinstellingen beoordeelt en waardeert en de werkwijze.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Uitvoeringsplan investeringen digitale onderzoeksinfrastructuur

    Rapport van het NWO over integrale aanpak van digitalisering in de wetenschap.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Kennis in het vizier

    De gevolgen van de digitale wapenwedloop voor de publieke kennisinfrastructuur.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Report evaluation Rathenau Instituut 2006-2011

    Rapport evaluatie Rathenau Instituut 2006-2011

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Achtergrondstudie Onderzoeks- en innovatie-ecosystemen in Nederland

    Achtergrondstudie bij de kabinetsstrategie: ‘Versterken van onderzoeks- en innovatie-ecosystemen’

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Toereikendheid, doelmatigheid en kostentoerekening in het mbo, hbo en wo&o

    Het rapport bevat de bevindingen uit onderzoek naar de toereikendheid van het macrobudget, de doelmatigheid van de bestedingen en de bekostiging van het middelbaar beroepsonderwijs (mbo), het hoger onderwijs en het praktijkgericht en wetenschappelijk onderzoek.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Evaluatie Stichting voor de Technische Wetenschappen

    Evaluatie Stichting voor de Technische Wetenschappen.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Kennisinvesteringsagenda 2010

    “Onderwijs en kennis hebben geen vijanden, maar te weinig echte vrienden”, zegt Alexander Rinnooy Kan, SER voorzitter en voorzitter van de werkgroep Kennisinvesteringsagenda van het Innovatieplatform, met het uitkomen van de derde evaluatie van de Kennisinvesteringsagenda(KIA). “Juist de komende jaren hebben onderwijs, onderzoek en ondernemerschap echte vrienden nodig”. De KIA laat zien hoe Nederland er voor staat als kennisintensief land. Rinnooy Kan: “Helaas constateren we voor het derde achtereenvolgende jaar dat er maar sporadisch vooruitgang is geboekt. We benutten nog steeds lang niet al het talent dat in Nederland beschikbaar is. De afstand tot onze naaste concurrenten, Duitsland en Scandinavië, is verder opgelopen. Het doel om tot de top 5 te behoren raakt daarmee verder uit zicht.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Vandaag is het 2040 Deel 1

    Rapport van het KBA-consortium (Kenniscentrum Beroepsonderwijs Arbeidsmarkt). Het rapport gaat over een toekomstverkenning voor middelbaar beroepsonderwijs (mbo), hoger onderwijs en wetenschap. Deel 1 bevat het kernrapport.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Onderzoekskader 2022-2023 (voortgezet) speciaal onderwijs versie per 1 augustus 2022

    Het Onderzoekskader 2021 van de Inspectie van het Onderwijs beschrijft de inrichting van het toezicht op het speciaal onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs (vso). Het omvat het kader op grond waarvan de inspectie onderwijsinstellingen beoordeelt en waardeert en de werkwijze.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Evaluatie Vernieuwd Toezicht - voortgangsrapportage 2018-2019

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Onderzoekskader 2022-2023 voortgezet onderwijs versie per 1 augustus 2022

    Het Onderzoekskader 2021 van de Inspectie van het Onderwijs beschrijft de inrichting van het toezicht op het voortgezet onderwijs. Het omvat het kader op grond waarvan de inspectie onderwijsinstellingen beoordeelt en waardeert en de werkwijze.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Advies Forensische geneeskunde ontleed

    Een advies van de Gezondheidsraad over de kennisinfrastructuur die nodig is voor het forensisch-medisch wetenschappelijk onderzoek, de vervolgopleiding van artsen op forensisch gebied en de kwaliteitsbewaking en –bevordering van het forensisch-medische handelen.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Ambitieplan BPRC voor de periode 2019-2025

    Plan van aanpak van het Biomedical Primate Research Centre (BPRC) om het aantal dierproeven met apen bij het BPRC met 40% te verminderen.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Scherp aan de wind! Handvat voor een Europese strategie voor Nederlandse (top)sectoren

    Advies van de Adviesraad voor het Wetenschaps- en Technologiebeleid (AWT) Scherp aan de wind! Handvat voor een Europese strategie voor Nederlandse (top)sectoren.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Evaluatie van de Knaw 2014

    De standpunten en overwegingen van de evaluatiecommissie zijn enerzijds gebaseerd op feiten uit schriftelijke bronnen en anderzijds op de standpunten die de vertegenwoordigers van externe stakeholders tijdens de interviews naar voren hebben gebracht.

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Rapport Koersen op kwaliteit en kansengelijkheid IBO Sturing op kwaliteit van onderwijs

    Rapport van het interdepartementale beleidsonderzoek  (IBO) 'Koersen op kwaliteit en kansengelijkheid'. Het onderzoek gaat over manieren om de sturing op onderwijskwaliteit en kansengelijkheid te verbeteren in het funderend onderwijs (basisonderiwjs en voortgezet onderwijs).

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Onderzoekskader (voortgezet) speciaal onderwijs

    Bekijk document gepubliceerd op

  • Wetenschap, technologie en innovatie voor de samenleving

    Werkprogramma van het Rathenau Instituut voor de periode 2023-2024. Het werkprogramma onderzoekt de bijdrage die wetenschap, technologie en innovatie kunnen leveren aan maatschappelijke opgaven. Het richt zich op digitalisering, klimaat en gezondheid.

    Bekijk document gepubliceerd op