Zoekresultaten 1-10 van de 2.653 resultaten
-
Rapportage 2022 Nationale Adviesgroep Cabinelucht
Voortgangsrapportage van de Nationale Adviesgroep Cabinelucht (NAC). De NAC rapporteert over de voortgang en resultaten van bijeenkomsten en onderzoeken in het jaar 2022.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 01-06-2023 | PDF)
-
Kamerbrief bij rapportage 2022 Nationale Adviesgroep Cabinelucht
Minister Harbers (IenW) stuurt de Tweede Kamer de 5e jaarrapportage van de Nationale Adviesgroep Cabinelucht (NAC). Hij gaat in op de bevindingen uit de rapportage.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 01-06-2023 | PDF)
-
Beslisnota bij Kamerbrief bij rapportage 2022 Nationale Adviesgroep Cabinelucht
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 01-06-2023 | PDF)
-
Beslisnota bij Kamerbrief Aankondiging herziening obstakelbeleid
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 31-05-2023 | PDF)
-
Kamerbrief over aankondiging herziening obstakelbeleid luchtvaart
Minister Harbers (IenW) en staatssecretaris Van der Maat (Defensie) over de herziening van het obstakelbeleid rondom luchthavens en de nodige maatregelen op de korte termijn.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 31-05-2023 | PDF)
-
Wijzigingsproces Luchtruim en vliegprocedures
Om het vliegverkeer op een veilige en duurzame manier af te kunnen handelen is een goede inrichting van het luchtruim essentieel. Daarbij is een optimale balans tussen het operationeel gebruik en de leefomgeving van groot belang. Het doorvoeren van een luchtruimwijziging vereist daarom veelal participatie met alle belanghebbenden, zoals luchtruimgebruikers, dienstverleners, regionale overheden, bewonersgroepen en -organisaties. Een beperkt aantal luchtvaart- en overheidsinstanties kunnen initiatieven ontplooien om het luchtruim of een vliegroute te wijzigen. Dit zijn onder andere Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL), Nederlandse luchthavens, Provincies en het Rijk. Daarvoor moeten zij een wijzigingsproces volgen dat is onderverdeeld in een aantal stappen. Door het volgen van deze stappen wordt ervoor gezorgd dat de besluiten tot een wijziging goed zijn onderbouwd en alle belangen goed zijn afgewogen. Dit speelt vooral bij routewijzingen voor hinderbeperkende maatregelen rondom een luchthaven of vanwege het plaatsen van windmolens in de directe omgeving van een luchthaven.
-
Wijzigingsproces Luchtruim en vliegprocedures - Criteria Catalogus Luchtruim
Om het vliegverkeer op een veilige en duurzame manier af te kunnen handelen is een goede inrichting van het luchtruim essentieel. Daarbij is een optimale balans tussen het operationeel gebruik en de leefomgeving van groot belang. Het doorvoeren van een luchtruimwijziging vereist daarom veelal participatie met alle belanghebbenden, zoals luchtruimgebruikers, dienstverleners, regionale overheden, bewonersgroepen en -organisaties. Een beperkt aantal luchtvaart- en overheidsinstanties kunnen initiatieven ontplooien om het luchtruim of een vliegroute te wijzigen. Dit zijn onder andere Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL), Nederlandse luchthavens, Provincies en het Rijk. Daarvoor moeten zij een wijzigingsproces volgen dat is onderverdeeld in een aantal stappen. Door het volgen van deze stappen wordt ervoor gezorgd dat de besluiten tot een wijziging goed zijn onderbouwd en alle belangen goed zijn afgewogen. Dit speelt vooral bij routewijzingen voor hinderbeperkende maatregelen rondom een luchthaven of vanwege het plaatsen van windmolens in de directe omgeving van een luchthaven.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-05-2023 | PDF)
-
Wijzigingsproces Luchtruim en vliegprocedures - Aanvraagformulier wijziging luchtruim of vliegprocedure
Om het vliegverkeer op een veilige en duurzame manier af te kunnen handelen is een goede inrichting van het luchtruim essentieel. Daarbij is een optimale balans tussen het operationeel gebruik en de leefomgeving van groot belang. Het doorvoeren van een luchtruimwijziging vereist daarom veelal participatie met alle belanghebbenden, zoals luchtruimgebruikers, dienstverleners, regionale overheden, bewonersgroepen en -organisaties. Een beperkt aantal luchtvaart- en overheidsinstanties kunnen initiatieven ontplooien om het luchtruim of een vliegroute te wijzigen. Dit zijn onder andere Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL), Nederlandse luchthavens, Provincies en het Rijk. Daarvoor moeten zij een wijzigingsproces volgen dat is onderverdeeld in een aantal stappen. Door het volgen van deze stappen wordt ervoor gezorgd dat de besluiten tot een wijziging goed zijn onderbouwd en alle belangen goed zijn afgewogen. Dit speelt vooral bij routewijzingen voor hinderbeperkende maatregelen rondom een luchthaven of vanwege het plaatsen van windmolens in de directe omgeving van een luchthaven.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-05-2023 | PDF)
-
Wijzigingsproces Luchtruim en vliegprocedures - Wijzigingsproces luchtruim
Om het vliegverkeer op een veilige en duurzame manier af te kunnen handelen is een goede inrichting van het luchtruim essentieel. Daarbij is een optimale balans tussen het operationeel gebruik en de leefomgeving van groot belang. Het doorvoeren van een luchtruimwijziging vereist daarom veelal participatie met alle belanghebbenden, zoals luchtruimgebruikers, dienstverleners, regionale overheden, bewonersgroepen en -organisaties. Een beperkt aantal luchtvaart- en overheidsinstanties kunnen initiatieven ontplooien om het luchtruim of een vliegroute te wijzigen. Dit zijn onder andere Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL), Nederlandse luchthavens, Provincies en het Rijk. Daarvoor moeten zij een wijzigingsproces volgen dat is onderverdeeld in een aantal stappen. Door het volgen van deze stappen wordt ervoor gezorgd dat de besluiten tot een wijziging goed zijn onderbouwd en alle belangen goed zijn afgewogen. Dit speelt vooral bij routewijzingen voor hinderbeperkende maatregelen rondom een luchthaven of vanwege het plaatsen van windmolens in de directe omgeving van een luchthaven.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-05-2023 | PDF)
-
Wijzigingsproces Luchtruim en vliegprocedures - Handreiking participatie
Om het vliegverkeer op een veilige en duurzame manier af te kunnen handelen is een goede inrichting van het luchtruim essentieel. Daarbij is een optimale balans tussen het operationeel gebruik en de leefomgeving van groot belang. Het doorvoeren van een luchtruimwijziging vereist daarom veelal participatie met alle belanghebbenden, zoals luchtruimgebruikers, dienstverleners, regionale overheden, bewonersgroepen en -organisaties. Een beperkt aantal luchtvaart- en overheidsinstanties kunnen initiatieven ontplooien om het luchtruim of een vliegroute te wijzigen. Dit zijn onder andere Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL), Nederlandse luchthavens, Provincies en het Rijk. Daarvoor moeten zij een wijzigingsproces volgen dat is onderverdeeld in een aantal stappen. Door het volgen van deze stappen wordt ervoor gezorgd dat de besluiten tot een wijziging goed zijn onderbouwd en alle belangen goed zijn afgewogen. Dit speelt vooral bij routewijzingen voor hinderbeperkende maatregelen rondom een luchthaven of vanwege het plaatsen van windmolens in de directe omgeving van een luchthaven.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-05-2023 | PDF)