Zoekresultaten 1-50 van de 188 resultaten
-
Campagne-effectonderzoek Seksuele gezondheid - wensen en grenzen - Rapportage campagne-effectonderzoek Seksuele gezondheid - Wensen en grenzen.pdf
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om jongeren tussen de 17 en 24 jaar te motiveren tot het voeren van een gesprek met hun (seks)partner over seksuele wensen en grenzen, zodat zij dit als normaal gaan ervaren. De verschillende campagnes over seksuele gezondheid moeten ervoor zorgen dat er minder onbedoelde zwangerschappen en seksueel overdraagbare aandoeningen zijn.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 22-11-2021 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Seksuele gezondheid - wensen en grenzen - Digitaal toegankelijke managementsamenvatting
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om jongeren tussen de 17 en 24 jaar te motiveren tot het voeren van een gesprek met hun (seks)partner over seksuele wensen en grenzen, zodat zij dit als normaal gaan ervaren. De verschillende campagnes over seksuele gezondheid moeten ervoor zorgen dat er minder onbedoelde zwangerschappen en seksueel overdraagbare aandoeningen zijn.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 22-11-2021 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Seksuele gezondheid - wensen en grenzen
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om jongeren tussen de 17 en 24 jaar te motiveren tot het voeren van een gesprek met hun (seks)partner over seksuele wensen en grenzen, zodat zij dit als normaal gaan ervaren. De verschillende campagnes over seksuele gezondheid moeten ervoor zorgen dat er minder onbedoelde zwangerschappen en seksueel overdraagbare aandoeningen zijn.
-
Aanbiedingsbrief afbakeningsdocument hotspot COVID-19 ministerie van Algemene Zaken
Minister-president Rutte stuurt het afbakeningsdocument van de hotspot COVID-19 van het ministerie van Algemene Zaken naar de Tweede Kamer.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 16-12-2022 | PDF)
-
Beslisnota bij aanbiedingsbrief afbakeningsdocument hotspot COVID-19 ministerie van Algemene Zaken
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 16-12-2022 | PDF)
-
Beslisnota bij Antwoorden op archivering van stukken door bewindspersonen onder de Archiefwet en de WOO WOB
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 03-10-2022 | PDF)
-
Aanbiedingsbrief rapport archivering chatberichten Algemene Zaken
Minister-president Rutte stuurt de Tweede Kamer het rapport 'De archivering van chatberichten bij Algemene Zaken' van de Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 03-10-2022 | PDF)
-
Antwoorden op vragen over archivering van stukken door bewindspersonen onder de Archiefwet en de WOO/WOB
Minister-president Rutte, minister Bruins Slot (BZK) en staatssecretaris Uslu (OCW) geven antwoord op vragen over de Archivering van stukken door bewindspersonen onder de archiefwet en de WOO/WOB. De vragen zijn gesteld door de vaste commissie voor Binnenlandse Zaken.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 03-10-2022 | PDF)
-
Antwoord op Kamervragen over communicatie tussen Nederlandse ministeries
Minister-president Rutte geeft antwoord op Kamervragen over communicatie tussen Nederlandse ministeries. Het Tweede Kamerlid Van Houwelingen (FvD) heeft de vragen gesteld.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 16-09-2022 | PDF)
-
Kamerbrief resultaten zoekslag sms-berichten minister-president
Minister-president Rutte informeert de Tweede Kamer over de resultaten van het onderzoek naar de aantallen ontvangen, verzonden en gearchiveerde sms-berichten van zijn telefoon in het afgelopen half jaar.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 29-06-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Aangifte inkomstenbelasting 2021
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne in maart en april 2022 om belastingplichtige particulieren en ondernemers volledig, juist en op tijd belastingaangifte te laten doen. Daarnaast richt de campagne zich dit jaar ook op jongeren met een vakantie- en/of bijbaan.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 31-01-2023 | PDF)
-
Overzicht fte directies Communicatie Rijksoverheid 2022
Sinds 2019 publiceert de Rijksoverheid jaarlijks een overzicht van de aantallen fte’s die op de directies Communicatie van de kerndepartementen werken. De totale bezetting in 2022 telt 851,7 fte en is met 40,2 fte toegenomen ten opzichte van 2021. Het fte-overzicht bestaat uit vaste medewerkers en medewerkers met een tijdelijk dienstverband van één jaar of langer (zoals jaarcontracten, detacheringen, externe inhuur, inhuur via externe communicatiepool). Het betreft sinds 2021 de daadwerkelijke bezetting (peildatum 1 januari).
-
Bezetting directies communicatie kerndepartementen
Communicatie bij de Rijksoverheid: een overzicht van de bezetting directies communicatie Kerndepartementen.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 18-05-2022 | PDF)
-
Kamerbrief bij Jaarevaluatie campagnes Rijksoverheid 2021
Minister-president Rutte stuurt de Tweede Kamer de Jaarevaluatie van de campagnes van Rijksoverheid over het jaar 2021.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 17-05-2022 | PDF)
-
Kamerbrief over toezeggingen in debat over archivering sms-berichten mobiele telefoon minister-president
Minister-president Rutte stuurt de Tweede Kamer een brief over de termijn waarbinnen hij toezeggingen nakomt, die hij heeft gedaan in het Kamerdebat op 19 mei 2022 over de archivering van sms-berichten (chatberichten) op zijn mobiele telefoon.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 19-05-2022 | PDF)
-
Kamerbrief over werkwijze minister-president bij archivering sms-berichten
Minister-president Rutte stuurt de Tweede Kamer een brief over de manier waarop hij sms-berichten (chatberichten) op zijn mobiele telefoon, die belangrijk zijn om bestuurlijke besluitvorming inzichtelijk te kunnen maken, heeft gearchiveerd.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 19-05-2022 | PDF)
-
Jaarevaluatie campagnes Rijksoverheid 2021
De Jaarevaluatie is een verantwoording aan de Tweede Kamer over de publiekscampagnes met een mediabudget van meer dan € 150.000 (inclusief btw) die de Rijksoverheid heeft gevoerd. Deze notitie geeft een overzicht van de mediabestedingen van deze campagnes in 2021.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 17-05-2022 | PDF)
-
Infographic Jaarevaluatie campagnes Rijksoverheid 2021
Samenvatting van de cijfers uit de Jaarevaluatie campagnes Rijksoverheid 2021.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 19-05-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Mantelzorg
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om mantelzorgers er bewust van te maken van dat de zorg die ze verlenen aan een naaste mantelzorg is, en hen aanzetten om ondersteuning te vragen als het voor hen te zwaar wordt.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 05-04-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Van A naar Beter Hindercampagne
Rapportage van het effectonderzoek naar de Hindercampagne. De hindercommunicatie-campagne heeft als doel automobilisten te informeren over grote (geplande) wegwerkzaamheden aan de snelweg.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 28-01-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Meldingsbereidheid Seksueel Geweld
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne in 2021 om de meldingsbereidheid door slachtoffers van seksueel geweld te verhogen.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 28-01-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Eerst checken dan bestellen
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om consumenten te waarschuwen voor de risico’s van online winkelen en vooraf goed de aanbieder te checken voordat er besteld wordt.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 06-04-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Voorlopige Aanslag 2022
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om eraan bijdragen dat particulieren en ondernemers weten dat de Voorlopige Aanslag een schatting is op basis van hun situatie, controleren of deze gegevens kloppen, en belangrijke wijzigingen in hun situatie aan de Belastingdienst doorgeven.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 06-04-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoeken MONO - Campagne-effectonderzoek MONO voorjaar 2021
Onderzoek naar de effecten van de campagne MONO. Doel van de campagne: het terugdringen van het aantal gewonden en dodelijke slachtoffers door afleiding in het verkeer.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 21-03-2022 | PDF)
-
Autonomie omtrent coronamaatregelen (februari 2022)
Rapportage van kwalitatief onderzoek onder burgers en mensen met een maatschappelijke rol. Er is onderzocht welke mate van autonomie deze doelgroepen nodig denken te hebben om in de toekomst te kunnen leven met het coronavirus en welke rol men ziet voor de overheid.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 18-02-2022 | PDF)
-
Publiekscommunicatie over COVID-19 in de toekomst (januari 2022)
Rapportage van kwalitatief onderzoek onder burgers en mensen met een maatschappelijke rol. Er is onderzocht hoe zij in de toekomst geïnformeerd willen worden over Covid, bezien vanuit verschillende scenario’s.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 18-02-2022 | PDF)
-
Rapportage effectonderzoek campagne Stop heling - Digitaal toegankelijke managementsamenvatting Stop Heling
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om de bekendheid van stopheling.nl en de app te vergroten bij mensen die (mogelijk) tweedehands producten kopen. Daardoor weten zij hoe ze heling tegen kunnen gaan (serienummer controleren). De campagne moet ervoor zorgen dat er minder handel in gestolen goederen is.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 30-11-2021 | PDF)
-
Rapportage effectonderzoek campagne Stop heling
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om de bekendheid van stopheling.nl en de app te vergroten bij mensen die (mogelijk) tweedehands producten kopen. Daardoor weten zij hoe ze heling tegen kunnen gaan (serienummer controleren). De campagne moet ervoor zorgen dat er minder handel in gestolen goederen is.
-
Campagne-effectonderzoek Horizontale privacy
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om het aantal horizontale privacyschendingen te verlagen. Het schenden van horizontale privacy is het ongevraagd online delen van (gevoelige) foto’s of video's van anderen.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 06-04-2022 | PDF)
-
Besluit op Wob-verzoek over agenda's en verslagen van CRC - Besluit op Wob-verzoek over de agenda_s en de verslagen van de CRC.pdf
Besluit op een Wob-verzoek om de agenda's en de verslagen van de Commissie Rijksoverheidscommunicatie (CRC). Het verzoek is gedaan op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-11-2021 | PDF)
-
Besluit op Wob-verzoek over agenda's en verslagen van CRC - CRC agenda en verslag 2019.pdf
Besluit op een Wob-verzoek om de agenda's en de verslagen van de Commissie Rijksoverheidscommunicatie (CRC). Het verzoek is gedaan op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-11-2021 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoeken MONO - Digitaal toegankelijke managementsamenvatting MONO (voorjaar 2021)
Onderzoek naar de effecten van de campagne MONO. Doel van de campagne: het terugdringen van het aantal gewonden en dodelijke slachtoffers door afleiding in het verkeer.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 21-03-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoeken MONO - Campagne-effectonderzoek MONO najaar 2021
Onderzoek naar de effecten van de campagne MONO. Doel van de campagne: het terugdringen van het aantal gewonden en dodelijke slachtoffers door afleiding in het verkeer.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 21-03-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoeken MONO
Onderzoek naar de effecten van de campagne MONO. Doel van de campagne: het terugdringen van het aantal gewonden en dodelijke slachtoffers door afleiding in het verkeer.
-
Rapportage campagne-effectonderzoek Coronamelder-app (juni-juli) - Digitaal toegankelijke managementsamenvatting Coronamelder-app
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne in de zomer van 2021 om mensen te stimuleren om de CoronaMelder-app te downloaden en gebruiken, om zo de verspreiding van het coronavirus onder controle te houden.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 17-09-2021 | PDF)
-
Rapportage campagne-effectonderzoek Seksuele gezondheid - voorbehoedsmiddelen - Digitaal toegankelijke managementsamenvatting Seksuele gezondheid
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om jongeren kennis te laten maken met verschillende voorbehoedsmiddelen om zo onbeschermde seks te voorkomen. De verschillende campagnes over seksuele gezondheid moeten ervoor zorgen dat er minder onbedoelde zwangerschappen en seksueel overdraagbare aandoeningen zijn.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 18-08-2021 | PDF)
-
Rapportage campagne-effectonderzoek Seksuele gezondheid - voorbehoedsmiddelen - Rapportage campagne-effectonderzoek Seksuele gezondheid
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om jongeren kennis te laten maken met verschillende voorbehoedsmiddelen om zo onbeschermde seks te voorkomen. De verschillende campagnes over seksuele gezondheid moeten ervoor zorgen dat er minder onbedoelde zwangerschappen en seksueel overdraagbare aandoeningen zijn.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 18-08-2021 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Armoede en schulden - Campagne-effectonderzoek Armoede en schulden (februari-maart)
Het doel van deze campagne was om doelgroepen aan te sporen om op tijd in actie te komen en de eerste stap te zetten door de test te doen op geldfit.nl.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 07-01-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Armoede en schulden - Digitaal toegankelijke managementsamenvatting - Armoede en schulden - (februari-maart 2022)
Het doel van deze campagne was om doelgroepen aan te sporen om op tijd in actie te komen en de eerste stap te zetten door de test te doen op geldfit.nl.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 07-01-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Armoede en schulden - Campagne-effectonderzoek - Armoede en schulden - (september-oktober 2021)
Het doel van deze campagne was om doelgroepen aan te sporen om op tijd in actie te komen en de eerste stap te zetten door de test te doen op geldfit.nl.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 07-01-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Armoede en schulden
Het doel van deze campagne was om doelgroepen aan te sporen om op tijd in actie te komen en de eerste stap te zetten door de test te doen op geldfit.nl.
-
Rapportage effectonderzoek campagne Stop heling - Rapportage campagne-effectonderzoek Stop Heling.pdf
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om de bekendheid van stopheling.nl en de app te vergroten bij mensen die (mogelijk) tweedehands producten kopen. Daardoor weten zij hoe ze heling tegen kunnen gaan (serienummer controleren). De campagne moet ervoor zorgen dat er minder handel in gestolen goederen is.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 30-11-2021 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek Armoede en schulden - Digitaal toegankelijke managementsamenvatting - Armoede en schulden - (september-oktober 2021)
Het doel van deze campagne was om doelgroepen aan te sporen om op tijd in actie te komen en de eerste stap te zetten door de test te doen op geldfit.nl.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 07-01-2022 | PDF)
-
Besluit op Wob-verzoek over agenda's en verslagen van CRC - CRC agenda en verslag 2020.pdf
Besluit op een Wob-verzoek om de agenda's en de verslagen van de Commissie Rijksoverheidscommunicatie (CRC). Het verzoek is gedaan op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-11-2021 | PDF)
-
Besluit op Wob-verzoek over agenda's en verslagen van CRC - CRC agenda en verslag 2018.pdf
Besluit op een Wob-verzoek om de agenda's en de verslagen van de Commissie Rijksoverheidscommunicatie (CRC). Het verzoek is gedaan op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-11-2021 | PDF)
-
Besluit op Wob-verzoek over agenda's en verslagen van CRC
Besluit op een Wob-verzoek om de agenda's en de verslagen van de Commissie Rijksoverheidscommunicatie (CRC). Het verzoek is gedaan op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
-
Besluit op Wob-verzoek over agenda's en verslagen van CRC - CRC agenda en verslag 2021.pdf
Besluit op een Wob-verzoek om de agenda's en de verslagen van de Commissie Rijksoverheidscommunicatie (CRC). Het verzoek is gedaan op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 25-11-2021 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek over het nieuwe Donorregister - Samenvatting
Rapportage van het effectonderzoek naar de campagne om mensen te informeren over het nieuwe Donorregister.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 11-03-2022 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek 4 en 5 mei - Campagne-effectonderzoek
Rapport van het effectonderzoek naar de campagne '4 en 5 mei' in 2021. De campagne “Geef vrijheid door” loopt al een groot aantal jaren. Met de campagne wil het Nationaal Comité 4 en 5 mei bereiken dat algemeen publiek betrokken is bij herdenken (Nationale Herdenking op 4 mei) en vieren (Nationale Viering Bevrijding op 5 mei) en zich bewust is van de vrijheid waarin we nu leven versus de onvrijheid tijdens de Tweede Wereldoorlog. In 2021 werd, net als in 2020, een aangepaste coronaproof 4 en 5 mei campagne ontwikkeld. Het doel hiervan was om awareness te creëren dat 4 en 5 mei eraan kwam, maar ook om handelingsperspectieven te bieden aan het brede publiek om op eigen wijze invulling te geven aan deze belangrijke dagen.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 28-06-2021 | PDF)
-
Campagne-effectonderzoek 4 en 5 mei
Rapport van het effectonderzoek naar de campagne '4 en 5 mei' in 2021. De campagne “Geef vrijheid door” loopt al een groot aantal jaren. Met de campagne wil het Nationaal Comité 4 en 5 mei bereiken dat algemeen publiek betrokken is bij herdenken (Nationale Herdenking op 4 mei) en vieren (Nationale Viering Bevrijding op 5 mei) en zich bewust is van de vrijheid waarin we nu leven versus de onvrijheid tijdens de Tweede Wereldoorlog. In 2021 werd, net als in 2020, een aangepaste coronaproof 4 en 5 mei campagne ontwikkeld. Het doel hiervan was om awareness te creëren dat 4 en 5 mei eraan kwam, maar ook om handelingsperspectieven te bieden aan het brede publiek om op eigen wijze invulling te geven aan deze belangrijke dagen.