Zoekresultaten 1-10 van de 3.717 resultaten
-
Kamerbrief bij rapporten over monitoring en onderzoek Cultuureducatie
Staatssecretaris Gräper-van Koolwijk (OCW) stuurt de Tweede Kamer 3 onderzoeksrapporten over cultuureducatie. Het gaat om de Periodieke rapportage cultuureducatiebeleid 2013-2022, de Monitor Cultuureducatie primair onderwijs 2022-2023 en de Monitor Cultuureducatie voortgezet onderwijs 2022-2023. Ook stuurt zij een onafhankelijk oordeel over de bevindingen van de periodieke rapportage. Zij geeft een korte toelichting bij de de periodieke rapportage.
-
Kamerbrief over reikwijdte voorgenomen wetsvoorstel toezicht op informeel onderwijs en opheffingsnormen scholen
Minister Paul (Primair en Voortgezet Onderwijs) informeert de Tweede Kamer over de reikwijdte van het voorgenomen toezicht op informeel onderwijs. Ook gaat zij in op de opheffingsnormen en mijn discretionaire bevoegdheid in het funderend onderwijs (basisonderwijs en voortgezet onderwijs) om een school in bijzondere gevallen in stand te kunnen houden.
-
Beslisnota bij Kamerbrief over reikwijdte voorgenomen wetsvoorstel toezicht op informeel onderwijs en opheffingsnormen scholen
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 14-03-2024 | PDF)
-
Aanbiedingsbrief bij gecorrigeerde versie monitor Sterk Techniekonderwijs
Minister Paul (Primair en Voortgezet Onderwijs) stuurt de Tweede Kamer de gecorrigeerde versie van de Monitor en evaluatieonderzoek Sterk Techniek Onderwijs (STO) (2024). Een eerdere versie had zij op 29 februari 2024 naar de Kamer gestuurd.
-
Beslisnota bij Gecorrigeerde versie monitor Sterk Techniekonderwijs
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 12-03-2024 | PDF)
-
Antwoorden vragen so over de voortgang versterking toezicht in het funderend onderwijs
Minister Paul (Primair en Voortgezet Onderwijs) geeft antwoorden op vragen uit het schriftelijk overleg (so) over haar brief van 4 maart 2024. Deze ging over haar brieven over de voortgang versterking toezicht in het funderend onderwijs (basisonderwijs en voortgezet onderwijs) en van heldere verwachtingen naar betere resultaten. De vaste Tweede Kamercommissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) had de vragen gesteld.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 12-03-2024 | PDF)
-
Aanbiedingsbrief bij antwoorden vragen so over de voortgang versterking toezicht in het funderend onderwijs
Minister Paul (Primair en Voortgezet Onderwijs) stuurt de Tweede Kamer de antwoorden op vragen uit het schriftelijk overleg (so) over haar brief van 4 maart 2024. Deze ging over haar brieven over de voortgang versterking toezicht in het funderend onderwijs (basisonderwijs en voortgezet onderwijs) en van heldere verwachtingen naar betere resultaten. De vaste Tweede Kamercommissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) had de vragen gesteld.
-
Kamerbrief met reactie op brieven over Pvo
Minister Paul (Primair en Voortgezet Onderwijs) reageert op enkele brieven over het (voorgenomen) sluiten van een aantal scholen van Persoonlijk voortgezet onderwijs (Pvo). De vaste Tweede Kamercommissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) had hierom verzocht.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 08-03-2024 | PDF)
-
Kamerbrief over uitvoeren motie over toezicht informeel onderwijs radicalisering
Minister Paul (Primair en Voortgezet Onderwijs) reageert op hett verzoek van het Tweede Kamerlid Stoffer (SGP) om informatie over de uitvoering van de motie van 16 januari 2024. De motie verzoekt de regering om het toezicht op informeel onderwijs enkel en alleen te richten op broedplaatsen van radicalisering en strijdigheid met de democratische rechtsorde.
-
Beslisnota bij Kamerbrief met reactie op brieven over Pvo
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk.