Zoekresultaten 1-10 van de 841 resultaten
-
Antwoorden op nadere vragen over de opheffing van het vrijwillig lerarenportfolio
Minister Wiersma (Primair en Voortgezet Onderwijs) geeft antwoorden op nadere vragen over het initiatiefvoorstel 'Afschaffing van het lerarenregister en het registervoorportaal' en het daarmee opheffen van het vrijwillig lerarenportfolio. De Eerste Kamerfractie van de PVV had de vragen gesteld.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 07-02-2023 | PDF)
-
Kamerbrief over uitkomsten validatie-onderzoek wegingsfactoren bezoldigingsklassen voor topfunctionarissen in het onderwijs
Minister Dijkgraaf (OCW) en minister Wiersma (Primair en Voortgezet Onderwijs) reageren op de uitkomsten van de evaluatie van de ministeriële regeling bij de Wet normering topinkomens (WNT). De Tweede Kamer had het onderzoeksrapport in december 2020 ontvangen.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 26-01-2023 | PDF)
-
Kamerbrief over stand van zaken openheid over financiering leerstoelen en nevenwerkzaamheden hoogleraren
Minister Dijkgraaf (OCW) informeert de Tweede Kamer over de reactie van Universiteiten van Nederland (UNL) op zijn brief van 18 oktober 2022. Deze brief ging over verbetering van de transparantie (openheid) over de financiering van leerstoelen en over nevenwerkzaamheden van hoogleraren. Hij stuurt een afschrift van de brief van UNL mee met de Kamerbrief. Ook stuurt hij enkele overzichten van de financiering van leerstoelen.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 26-01-2023 | PDF)
-
Beslisnota bij Antwoorden op nadere vragen over de opheffing van het vrijwillig lerarenportfolio
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 07-02-2023 | PDF)
-
Beslisnota bij Kamerbrief over stand van zaken openheid over financiering leerstoelen en nevenwerkzaamheden hoogleraren
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 26-01-2023 | PDF)
-
Antwoorden op schriftelijke vragen over het bericht dat er onbevoegde docenten voor de klas staan
Minister Wiersma (Primair en Voortgezet Onderwijs) geeft antwoorden op Kamervragen over het aantal onbevoegde docenten dat de afgelopen jaren voor de klas heeft gestaan. Het Tweede Kamerlid Kwint (SP) had de vragen gesteld.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 12-01-2023 | PDF)
-
Afschrift brief UNL Nevenwerkzaamheden hoogleraren
Afschrift van de brief van Universiteiten van Nederland (UNL) aan minister Dijkgraaf (OCW). De brief bevat de reactie van UNL op de brief van de minister van 18 oktober 2022. Deze brief ging over verbetering van de transparantie (openheid) over de financiering van leerstoelen en over nevenwerkzaamheden van hoogleraren.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 26-01-2023 | PDF)
-
Overzicht van publiek bekostigde - niet zijnde OCW-middelen - leerstoelen
Het document geeft een overzicht van leerstoelen bij Nederlandse universiteiten die financiering ontvangen van overheidsinstanties buiten het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW).
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 26-01-2023 | PDF)
-
Overzicht van leerstoelen fiscaliteit met externe financiering
Het document geeft een overzicht van leerstoelen bij Nederlandse universiteiten die financiering ontvangen van externe partijen.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 26-01-2023 | PDF)
-
Stand van zaken moties, toezeggingen en onderzoeksresultaten lerarenbeleid
Stand van zaken van moties en toezeggingen over het lerarenbeleid. Ook beschrijft dit document de conclusies van enkele onderzoeken naar de aanpak van personeelstekorten en werkdruk in het onderwijs.
Bekijk document gepubliceerd op
- Open.overheid.nl (gepubliceerd op 13-12-2022 | PDF)